Vanaf nu ook fitnessruimtes in Ellips en Herman Teirlinck

Vanaf nu ook fitnessruimtes in Ellips en Herman Teirlinck

Geen tijd om na je werk te gaan fitnessen? Vanaf nu kan je van 6 tot 20 uur ook terecht in het Ellips- en Herman Teirlinckgebouw in Brussel.

'De vraag om fitnessruimtes in onze gebouwen te installeren kwam van de collega's van Welzijn, Volksgezondheid en Gezin', zegt facility manager Katrien Cleemput. 'Karine Moykens, secretaris-generaal van het Departement WVG, wou graag meter zijn. En ook bij Het Facilitair Bedrijf vinden we het erg belangrijk om op gezondheid in te zetten. Daarom hebben we voor cardiotoestellen gekozen.' 

Praktisch:

  • De fitnessruimtes zijn toegankelijk voor alle Vlaamse ambtenaren.
  • Je hebt een badge nodig om toegang te hebben tot de ruimtes. Werk je bij de Vlaamse overheid en heb je geen badge? Vraag er dan een aan het onthaal.
  • Je kunt er terecht van 6 tot 20 uur.
  • In het Ellipsgebouw vind je de ruimte op de benedenverdieping A0 naast de centrale balieverdieping, in Herman Teirlinck op de benedenverdieping. in de binnenstraat van toren C.
  • In beide gebouwen kan je douchen na je work-out.

Ook in andere gebouwen van de Vlaamse overheid vind je fitnessruimtes. Zo heeft de VDAB er een in de centrale dienst in de Brusselse Gasthuisstraat en in het gebouw aan de Noordlaan in Sint-Niklaas. Net zoals OVAM in Mechelen. Die fitnessruimte kan gebruikt worden door alle werknemers in het gebouw van OVAM, dus ook van bijvoorbeeld de VMM.  

 

Verzekerd of niet? 

Of je nu sport in het gebouw van je werkgever of elders: je bent niet verzekerd want sporten is een privéactiviteit. Je letsel zal geen arbeidsongeval zijn. Lees alles over (arbeids)ongevallen tijdens je middagpauze in dit eerder verschenen artkel.

 

Nog enkele beelden van de opening van de fitness in het Ellipsgebouw:

fietsen.jpg

fitness_0.jpg

Reacties

Groepslessen

Vastenavondt Hilde - Vlabel - 06/10/2017 - 04:33

Kan er enkel op de toestellen gesport worden of zijn er ook groepslessen mogelijk bvb zumba, bbb,... ?

Voorlopig geen groepslessen

Petra Goovaerts - 13 - 11/10/2017 - 04:17

Hallo,

We hebben het voor je nagevraagd en het is voorlopig niet de bedoeling dat er groepslessen georganiseerd worden. Tenzij er vrijwilligers zijn om dat te organiseren. Dat signaleer je dan best aan de gebouwverantwoordelijke.

Goed initiatief

Wendy Altobello - Departement Omgeving - 06/10/2017 - 04:50

Ik ben blij met de mogelijkheid die hiermee geboden wordt en ga er zeker gebruik van maken. Top!

Waw!

Emilie Verwimp - Departement Omgeving - 06/10/2017 - 04:58

Super initiatief!
Een mooi alternatief voor een buiten looptraining op een donkere winteravond.

Fitnessen ook voor medewerkers EVA's?

Buyst Eva - Agentschap Integratie & Inburgering - 08/10/2017 - 04:05

Zeer goed: investeren in gezondheid is belangrijk. Hopelijk geldt dit ook voor de werknemers van de EVA's?

Waw!

Wallecan I. - Oostende - 09/10/2017 - 10:05

Volgen nog andere kantoren (Oostende Vlabel??). Lijkt mij super!!!

Fitnessruilte

Moens Eric - VAC Leuven - 09/10/2017 - 10:08

Fantastisch initiatief!

Kan dit aub uitgebreid worden naar de VAC's?

Petra Goovaerts - 13 - 23/10/2017 - 10:45

Beste Eric,

Het Facilitair Bedrijf heeft voorlopig geen plannen om in andere VAC's een fitnessruimte te voorzien.

Petra (13)

Super!

Muriel Vervaeke - ANB - 09/10/2017 - 10:41

Super! Zal er ook yoga en pilates worden aangeboden in HT? Hopelijk wel!

Voorlopig geen lessen

Petra Goovaerts - 13 - 11/10/2017 - 04:17

We hebben het voor je nagevraagd en het is voorlopig niet de bedoeling dat er groepslessen georganiseerd worden. Tenzij er vrijwilligers zijn om dat te organiseren. Dat signaleer je dan best aan de gebouwverantwoordelijke.

Geweldig initiatief

Patricia Uyttersprot - MOD Personeel - 09/10/2017 - 12:27

Ga zeker 2 maal per week hier gebruik van maken. Top van de werkgever om sport, privé en werk te kunnen combineren. Dank je wel.

Accomodatie

Stijn - Departement Onderwijs - 09/10/2017 - 01:36

Heeft er iemand een overzicht van welke toestellen er aanwezig zijn?

Toestellen

Pauwels - Departement Onderwijs - 11/10/2017 - 03:12

Ben daarnet gaan kijken in Ellips. Het gaat volgens mij enkel om cardio toestellen: spinningfietsen, loopbanden, 'gewone' fietsen en roeitoestellen. Ik denk niet dat er toestellen zijn voor krachttraining.

Deze toestellen staan er

Petra Goovaerts - 13 - 11/10/2017 - 04:15

In het Ellipsgebouw staan deze toestellen: hometrainer, roeimachine, crosstrainer, spinningbike, airbike en een loopband. In het Herman Teirlinckgebouw vind je dezelfde toestellen, met uitzondering van de airbike.

Petra (13)

Hoe binnengeraken

De Vlaamse Waterweg - De Vlaamse Waterweg - 12/10/2017 - 02:11

Hoe geraak ik binnen?

Andere sporten

Bellinck Filip - Epos vzw - 12/10/2017 - 04:08

Blijft er nog plaats over voor andere sporten na het plaatsen van de fitnesstoestellen? Momenteel doe ik karate in het Boudewijngebouw met een paar mensen, maar dat gebouw sluit binnenkort.

Ook in VAC te Gent straks?

John Lammertyn - MOW, Afdeling Elektromechanica en Telematica - 16/10/2017 - 09:25

TOP initiatief! In Gent dromen we er ook van :-D

Petra Goovaerts - 13 - 23/10/2017 - 10:45

Beste Johan,

Het Facilitair Bedrijf heeft voorlopig geen plannen om in andere VAC's een fitnessruimte te voorzien.

Petra (13)

Sporten in de buitendiensten?

Pihay Sylvia - Justitiehuis Turnhout - 16/10/2017 - 09:33

Een knap initiatief doch spijtig dat dit beperkt blijft voor de mensen van het hoofdbestuur in Brussel. Ook vele personeelsleden werkzaam in buitendiensten zijn hierin geïnteresseerd, zelfs in de stille Kempen. Suggestie: misschien voor hen een voordelig fitnessabonnement zodat ook zij 'voordelig' aan hun conditie kunnen werken.

Praktische vraag

Leen medewerker VDAB - VDAB - 17/10/2017 - 10:06

Is dit enkel voor werknemers van de Vlaamse Overheid die in het Ellips- of Herman Teirlinckgebouw werkzaam zijn? Of kan je ook gebruik maken van de sporttoestellen als je bv. voor VDAB werkt in de Gasthuisstraat? Moeten we een speciale badge of toelating aanvragen om gebruik te maken van deze ruimte?

Goed op weg in de richting van nog een eindje te gaan

Vermeiren Johan - Ago - 17/10/2017 - 02:44

Bewegen is belangrijk om gezond te leven en de stress van het werk aan te kunnen.
Goede stap dus om dit dicht naar het werk te brengen.
Al jaren is er ook vraag naar stille ruimtes voor mensen die hier nood aan hebben.
Een test in het Boudewijngebouw ging niet door.
Warme oproep om voor wie even moet rusten of ontstressen hiervoor de mogelijkheid te geven. Veel mensen die hoogsensitief zijn, met pijn aan het werk of vermoeidheid zullen hier dankbaar voor zijn.
In de praktijk blijkt deze nood vaak moeilijk te combineren met het gebruik van de EHBO-lokalen voor medische zorg en/of borstvoeding.

Mooi gebaar

Ari Samir - Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Elektromechanica en Telematica Gent - 19/10/2017 - 02:26

Heel fijn initiatief van de VO. We wachten hier in VAC Gent op eenzelfde project!

Petra Goovaerts - 13 - 23/10/2017 - 10:54

Beste Samir,

Het Facilitair Bedrijf heeft voorlopig geen plannen om in andere VAC's een fitnessruimte te voorzien.

Petra (13)